25 vasario, 2024

 

 

Balandžio 25-oji – tarptautinė DNR diena. Pasaulyje ši diena pradėta minėti 2003 m., praėjus 50 metų po DNR molekulės struktūros išaiškinimo ir žmogaus genomo sekos nustatymo, sukėlusių tikrą revoliuciją moksle ir reikšmingų pokyčių visų mūsų gyvenimuose.

Mūsų mokyklos bendruomenė, paskatinta STEAM komandos, visą savaitę ugdomosiose veiklose minėjo DNR dieną. Biologijos, gamtos ir žmogus pamokose mokiniai sužinojo, kad tai pirmiausia gyvybės molekulė, koduojanti Žemės rutulio gyvasties esybę, gyvenimo ciklą nuo pat gyvybės užsimezgimo iki suaugusio individo. Tai evoliucijos įrankis, kūręs gyvybės įvairovę pastaruosius 4 milijardus metų. Lietuvių kalbos ir literatūros pamokoje 7a ir 7c klasės mokiniai rašė laiškus/rašinius savo tėvams, kuriuose aprašė ir lygino savo ir tėvelių išvaizdos ir charakterio-būdo bruožus. 6a ir 6b klasės mokiniai informacinių technologijų pamokoje ieškojo informacijos, kaip technologijų tobulėjimas leidžia geriau suprasti DNR, kaip atsiranda naujos, su DNR susijusios technologijos, ir Scratch programa kūrė interaktyvius pristatymus. 8b klasės mokiniai rinkdami įdomią informaciją apie DNR sužinojo, kokia genetinės informacijos dalimi esame panašūs į kopūstą, bananą ar šimpanzę. 8a ir 8c klasės mokiniai integruotos informacinių technologijų ir biologijos pamokoje rinko informaciją, rengė pristatymus, o vaizdo pamokos metu demonstravo 3-4 klasių mokiniams. Pastarieji, išklausę informaciją, atliko praktines užduotis: piešė ir konstravo DNR grandines, rungtyniavo, kas teisingiausiai greitakalbe pasakys DNR cheminės medžiagos pavadinimą (deoksiribonukleorūgštis). 1c klasės mokiniai, peržiūrėję vaizdo įrašą, piešė, o 1a klasės mokiniai konstravo 3D DNR grandines.

Galima drąsiai teigti, kad mokiniai, išvydę biotechnologinių įmonių logotipuose ar besipuikuojantį ant naujųjų marškinėlių bei šampūno reklamoje susivijusios dvigubos spiralės simbolį, pasakys – tai DNR – gyvybės molekulė.

 

Parengta pagal mokytojų pateiktą informaciją

Eglė Kulbienė

STEAM komanda